kakkan1114

Alla inlägg den 26 oktober 2014

9an

Av karin gustafsson - 26 oktober 2014 13:45

som sagt jag går i 9an nu och det är sista året i grundskolan och jag har bestämt mig att sattsa på skolan vara med på lektonerna och göra mitt bästa.  Jag vill lixom inte gå ut grundskolan och inte känna mig nöjd med det jag gjorde på lektonerna.  när jag vill göra saker så gör jag det klart och inte slutar tills jag är nöjd med det och så. Alt ska vara perfeckt i mina ögon men jag har insätt att man inte kan göra allt perfeckt. jag ska hålla ett tal inför klassen om vattenkraftverk och jag är jätte rädd och nervös men jag har bestämt mig att jag ska gå upp ditt och göra det bara för det är ju bara inför min klass och dom känner jag ju och jag vet att dom inte komma skaratt åt mig eller så. Jag vill bara gå ut som en nöjd tjej som ska vidare ut i värden och inte vara onöjd med att inte har gjort nåt skit på lektonerna. Jag har lovat mig själv att jag ska plugga mera och vara aktiv på lektonerna och inte sitta och dröma för då får jag inget gjort.  Jag skiter i om det är nån som pratar på lektionerna för just nu är det bara fokus på lektonerna. Tänker plugga mycket nu innan jag går ut 9an och köra järnet.  Dom andra åren i grundskolan tog jag inte skolan på allvar som jag gör nu. Men det är väl så att jag har börjat bli större och vet att en utbildning/jobb är viktigt sen när man går ut gymnasiet och så.  så det kommer mycket plugg tips på bloggen och sånt nu. Och ni som går i 8an nu tänk på att jobba hårt nu. 

Av karin gustafsson - 26 oktober 2014 12:16

Godmorgon vaknade kl halv 9 gick ner och gjorde varm chocklad med grädde och tog en macka till det.  sen vid halv 12 tog jag på mig mina tränings kläder och sprang en runda nyttigt att röra på sig tycker jag. Just nu sitter jag och pratar med min bästis lisa och pratar lite skit och sånt. Saknar verkligen henne. Idag blir det en sofft dag och så. Har höstlov ju så ska träna mycket under veckan tror jag och träffa många kompisar för hoppningsvis. ska städa mitt rum och packa tills på tisdag för då ska jag upp tidigt och ta tåget mot huvudstaden. Men vi hörs och ni får ha en underbar dag. puss och kram på er.    

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards