kakkan1114

Alla inlägg under maj 2015

Av karin gustafsson - 31 maj 2015 09:22

grattis värdens bästa mamma på morsdag. Tyvärr får vi inte vara tillsammans idag men jag hoppas att du blir glad över mitt inlägg här. Jag älskar dig så otroligt mycket mamma även om vi bråkar så vet du inners inne att jag älskar dig. Du har stöttat mig i ridningen och i skolan. Jag vet att jag har gjort misstag i livet men du har löst mina misstag åt mig. Om inte du skulle ha hjälpt mig i stallet och så skulle det inte ha gått att ha mirre. Men tack vare dig så fick jag en underbar ponny. Tack för du mockar och så i stallet som jag kan fokusera på mirre. Du har gjort så otroligt mycket för mig mamma. Jag älskar dig

Av karin gustafsson - 27 maj 2015 15:17

idag så hade vi friluftsdag i skolan och vi gick runt amundön och gjorde olika stationer där. Vi var uppdelade i gruppen. Slutade kl 10 i 1 så det var skönt. Nu ska jag till stallet och skritta ut mirre med Quina:)

Av karin gustafsson - 26 maj 2015 06:55

godmorgon jag ville bara säga förlåt för jag inte har skrivit nåt här på fler dagar. Men det är bara 2 och en halv vecka kvar tills jag går ut 9an och det är jätte mycket saker som Ska vara färdiga och så.

Av karin gustafsson - 19 maj 2015 15:59

just nu har jag precis kommit hem från skolan. Vi har repat väldigt mycket inför ikväll för då ska vi ha vår cabare som vi alltid har i maj. Sista cabaren för mig och mina klasskompis sen så blir det ingen mer på den skolan. Är super nervös ska sjunga och det blir fullt i salen ikväll. Så kl halv 5 så åker vi till skolan och fikar och så och sen börjar den vid kl 6.

Av karin gustafsson - 16 maj 2015 20:47

vi häst människor lägger så mycket tid och pengar på ridningen. Vi tränar varje dag för att bli bättre och nå våra mål. Vissa klarar det efter 1 år men vissa måste verkligen kämpa. Vissa människor tror att det bara är att hoppa upp på en häst och sen kan man rida. Så är det absolut inte för man ska sitta ordentlig och så. Man kan aldrig ha super bra dagar på ridpassen. Jag har haft bra och dåliga pass på mirre. Men man får vara beredd på att man få ta mycket stryk och så när man ramlar av. Man får vara beredd på hur hårda tävlingarna är och dom som man tävlar mot mig. Det är verkligen en tuff sport som dom flesta håller på med. Tänk alla elit ryttare tänk hur mycket tid dom har lagt ner på att träna och tävla. Dom rider 1-5 hästar per dag och det tar en hel dag för att rida så många hästar som dom gör. Jag är så glad att jag har fått chansen att ha mirre i ett år. Men i år så går vi skilda vägar.

Av karin gustafsson - 16 maj 2015 11:02

Godmorgon på er. Mår ni bra? Jag mår iallafall super bra. Igår hade jag en mys kväll med familjen. Skulle egentligen ut med några men det blev inte så. Vad händer idag då? Jo just nu sitter jag i bilen på väg mot Alingsås vi ska äta lunch med mina kusiner och min mormor. Vid 4 så ska Jag upp till stallet och rida mirre tror det blir ett skritt pass men vi får se. Ikväll blir det att vara med J efter han har dömt fotboll hela dagen. Vi får se om vi ska ut eller om vi bara ska vara hemma.

Av karin gustafsson - 14 maj 2015 08:39

godmorgon idag vaknade jag väldigt tidigt faktist. Idag ska jag bara ha en mys dag med värdens bästa person. Så jag har inga måsten idag så det är skönt det.

Av karin gustafsson - 13 maj 2015 22:15

min helg kommer vara ganska lung och skön helt enkelt. Helgen började med ett skritt pass ute med mirre och amorino. Dom va sååå pigga alltså. Tror det är att dom vill ha gräs nu när dom har fått beta i sommarhagarna. I morgon blir det en mys dag med J ska bli mysigt. På fredag och lördag har jag inget planerat precis så dagarna få komma som dom kommer. På söndag åker jag till Jönköping för att hälsa på min morfar

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards