kakkan1114

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av karin gustafsson - 9 oktober 2014 06:00

helt seriös nu alla som mobbar och kränker folk har ni inte tänkt hur ledsen personen kan bli eller. Idag så kollade jag på en film som handlade om mobbning jag blir ju spy färdig av att folk kan göra så mot andra personen. Det är fan inte rätt att en person ska bli mobbad av idioter som inte har nåt vettigt och göra. Dom flesta som mobbar har svårt hemma och om man ändå har det så behöver man inte trycka ner nån annan som mår bra. Det hjälper inte att du gör det för hamnar bara i trubbel då och ni får inte flera vänner att ni mobbar folk. Jag blir trött av att se folk som är ledsna och sen berättar dom att det är folk som är dumma och kränker än. Har ni äns tänk på hur fan ledsen den personen ni mobbar kan bli? Tänk att den personen kanske har det tuff hemma och sen ska inte ni komma och förstöra ännu mer för den personen. Väx upp nån gång och va som en vän istället för mobba. Man tjänar mer kompisar om man är snäll än att man är dum. Jag känner flera kompisar till mig som har blivit mobba och jag börjar bli trött och sur att se dom personena att sitta ensam i ett hörn och gråter och är rädd. Mobbning är fan inte okej nånstan. Ni får tänka på att ni vet inget skit om den personen som ni mobbar den kan har jävligt tufft och sen kommer ni och börjar kränka den personen. Tänk om man skulle göra exakt mot er skulle ni bli glad då eller? Nej jag tror verkligen inte att ni skulle uppskatta det att folk säger att ingen vill ha dig du kan lika gärna dö. Vad fan har hänt med folk igenkligen. Tänk fan till innan ni säger något till nån. Det räcker att ni säger att den personen har fula kläder det räcker fan att såra en person och jag tycker att ni mobbare på nätet och i skolor både skaffa er ett liv och sluta mobba folk som inte har gjort er ett jävlar skit. Nån dag kanske det står i första sidan i tidningen och på nätet att en person har dött för att folk har mobbat den tänk om det är JUST den personen du har mobbat. hur skulle du känna dig om du läser att den har tagit självmordet? Det är du och dina kompisar som har gjort som den har tagit självmord den kanske hade flera mobbare på sig det kan inte du veta. så var modig och gå fram till den personen som du har mobbat och säg FÖRLÅT och så.     

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards