kakkan1114

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av karin gustafsson - 5 oktober 2013 21:13

alla mäniskor vet hur man ska bete sig på nätet. Men vissa folk skiter i det man ska vara så man är i värkligheten och inte ändra på sig. folk måste ta ansvar själva och tänka innan dom skriver nåt. För man kan bli ledsen utan att man vissar det och att göra en person ledsen är det värsta jag vet för jag gillar inte och se folk ledsena och det tror jag inte att ni gör också. tänk er för innan ni skickar iväg ett medelande eller på sociala medier. Det är fler och fler ungdomar som blir utsatt på nätet och får dumma kommentarer och det tilllåter jag inte för jag blir så himmla sur när folk beter sig illa till på nätet. kändisar som har facebook occh då snår nån annans doms namn och bilder för dom ska får många vänner eller följare. är det värkligen tilllåtet att snå nåns annans namn och bilder bara för man ska få många följare. När folk får reda på det så blir det ju du som blir utsatt av det du har gjort och du har gjort flera människor ledsna för du låssades att vara nån annan en den du igenkligen är. DET är så himmla fegt av folk som inte vågar säga att dom har gjort fel i stället skyller dom på nån annan som dom äns inte känner och då hamnar ju den i knipan som den personen äns inte har varit med. Jag önskar att nätet och sociala media blir tryggare för barn och folk man blir typ bara ledsen för att folk beter sig som små ungar och det och börjar helt plötsligt säga dumma saker Vad f*n håller man på med på nätet. om man är sur och ledsen så ska man inte vara på nätet eller något. för då får nån annan det på sig och det är inte retviss för nån annan ska inte få skiten på sig bara för man är ledsen eller sur. JAG VILL ATT NÄTET SKA VARA TRYGG OCH ATT MAN SKA HA DET ROLIGT.Men vissa folk använder nätet på ett dåligt sätt att mobba folk som man inte känner och inte vet vad den personen kämpar för man ska aldrig börja säga elaka saker till nån man inte känner för det är bara fegt om man inte vågar säga det öga mot öga så ska man inte säga det alls och med åren så blir det bara flera flera ungdomar som blir utsatta av nätmobbming. VI VET HUR MAN SKA BEHANDLA FOLK GÖR DET  FÖR F*N DÅ. Hoppas att folk lär sig nån gång hur man ska beter sig på nätet för jag börjar bli så himla trött på att se folk få elaka kommentarer eller sms det kan gå så himmla långt med nätmobbningen som den personen inte vill vara på jorden mer. tänk efter hur ni beter er på nätet och på sociala medier

Av karin gustafsson - 5 oktober 2013 20:43

1. när började du rida:jag började rida när jag var 4 år ungefär

 

 

2. när började du blogga: jag började blogga när jag gick i 6an .

 

 

 

3.  varför började du blogga:jag började blogga för jag ville få ut mina åsikter och att mina kompisar hade bloggar 

 

 

4. vilket band gillar du: the fooo gillar jag

 

 

5. har du några syskorn: ja det har jag en storebror

 

 

6. hur många kusiner har du: jag har 23 eller 30 kusiner

 

 

 

7. läser din pojkvän din blogg: jag det tror jag efter som han är min lilla prins

 

 

8. hur många har du varit ihop med: 3 eller 4 

 

 

9. vilken är din favorit häst: kenta och nibea är dom bästa hästarna jag har ridit

 

 

 

 

Av karin gustafsson - 5 oktober 2013 20:27

håller på med en en grym grej som kommer upp på bloggen när det är helt säkert och klart. kommer bli så himmla kul. Det känns att min blogg kariärr börjar nu och nu kommer det bli as najs på bloggen kommer jag lova er för det blir mer överraskningar och sånt. Men jag kan inte säga mer om grejen för då avslöjar jag ju det för tidigt. Kommer ut snart på bloggen kan jag lova er är så himmla spännd på den och det

Av karin gustafsson - 5 oktober 2013 20:02

hej i mån kommer älsklingen hit och vi ska umgås och mysa och kolla på film. nu sitter jag hemma och äter chips och har pratat med älsklingen och har almänt roligt helt ängkelt. Inga planer ikväll ska inte ut eller så ska ta det lungt ikväll faktist och bara mysa och göra i ordning allt tills i mån men måste sluta nu puss på er 

Av karin gustafsson - 5 oktober 2013 15:44

Luvtröja från H&M
Hollerster tröja från hollerster
Dragkedje byxsor från vero mode.

[Bild]

Av karin gustafsson - 5 oktober 2013 10:34

Att vara förebild till dom som är yngre. Är viktigt även om dom är kaxig så ska man vara snäll. Att vara en förebild för yngre är super viktigt. Våra lärare brukar säga att det är bra att vara en förebild för folk och äldre ska vara en god förebild.

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards