kakkan1114

Alla inlägg under september 2014

Av karin gustafsson - 18 september 2014 07:49

godmorgon! ligger i sängen och är fortfarande sjuk så jag får inte rida denna veckan. Men jag vill så gärna göra det men ändå vill jag inte bli mer sjuk. Saknar verkligen min stjärna och sitta på hans rygg igen och bara skritta ut han och jag. älskar han så mkt som man inte kan beskriva med ord. Mamma tar han den här veckan eftersom jag inte kan det:(

Av karin gustafsson - 17 september 2014 16:31

jag och min kompis lisa pratade igår i telefon om varför killar/ tjejer är snälla mot än när man är ensam med dom. och sen nästa dag när man är i skolan är dom en hel annan person. Känner ni igen er? Det kanske är så att tjejerna vill leka tuff när killarna är med och tvärt om jag vet inte. Men man blir bara less för man ska inte ändra på sig bara man är med killar eller tjejer som kanske är äldre än sig själv. Inga kommer tycka att det är kul tillslut och alla kommer undra varför man sårar sina närmsta kompisar och så. Även om ni är kär så ska ni alltid vara er själva även fast ni är med killar och tjejer som är äldre och kanske lite tuffare också. Leker man bara cool och tuff för att passa in i ett gäng eller är det bara för man ska bli populärare i klassen. Jag kan säga så här man blir absolut inte populär och om tyck om man sårar folk och och så. Så ändra er aldrig om ni vill vara med i ett gäng och så. Umgås med dom kompisarna som du vet tycker om dig och inte dom falska kompisarna. Så tänk lite på vilka folk ni umgås med och dom som verkligen är era riktiga kompisar. Det är inget bra och låssas vara nån annan än man verkligen är. Man kan ju förendras men då tror jag faktist att man förendras till en bra person och ingen idiot som sårar folk hur som helst. Ett tag så var jag en helt annan person som ingen märkte och jag var som luft för folk för det fanns snyggare tjejer och kolla på som var populära i klassen desutom. Men sen när jag bytte skola så öppnades det en helt ny värd för mig. Jag blev populär och killarna kollade efter mig men jag struntade i om jag var populär och så. Jag var mig själv hela tiden men gjorde lite misstag ibland som alla kan göra ibland. Jag hade verkligen sårat mina gammla kompisar och så men jag kämpade för att få tillbaka dom för jag viste hur mycket jag gillade dom och hur mycket dom gillade mig som person.    

Av karin gustafsson - 17 september 2014 15:05

hej jag heter karin som driver den här bloggen. jag är 99 och föddes den 14 novemberg. på min fritid så rider jag min foderponny och sen umgås jag med vänner och tränar. Det jag älskar mest av allt är ju min häst och familjen. jag bor 20 minuter utanför härliga göteborg. jag startade min blogg i slutat av 6an och jag har väl skrivit lite av varje på bloggen. Men hoppas att ni kommer läsa min blogg och kommentera gärna vad ni tycker.

Av karin gustafsson - 16 september 2014 14:21

kärlek är väldigt vackert men ibland kan det vara sorligt också. I min ålder så letar man oftas efter den där spicella som älskar än mer än nåt annat och den som kan läsa av dig utan att du behöver säga med ord. Ibland kan det ta ett tag innan man hittar den rätta man kanske har en bild hur just din kille ska vara. Men jag kan säga en sak allt kanske inte din dröm kille har och det är inte utsidan som räknas det är faktist insidan som räknas. Din kille kanske är jätte ful på utsidan men på insidan så kanske han är super trevlig och det är faktist inte bara utsidan som ränkans. När jag gick i 3-6 så tänkte jag bara på utsiendet. Sen en dag insåg jag att utsidan spelar ingen roll det är bara insidan som räknas och man kan aldrig få för mycket kärlek men man kan alltid få för lite kärlek. Om ni inte har haft nån pojkvän och tänker att ni aldrig kommer få nån jag kan säga er så här det finns tusentals killar i värden och nån av dom kommer just bli kär i dig. Men det kan ta ett tag. jag har haft många killar för att vara 15 år och dom flesta har inte varit seriösa förhållande med. Jag vill hitta den rätta och jag tror faktis att jag har gjort det. Den personen kan läsa av mig utan att jag säga hur jag mår och den har verkligen nåt speciellt som ingen annan har. Men tjejer glöm att kolla på utsidan tänk på hur han ska vara på insidan istället för utisdan och träffas några gånger först och sen kan ni diskutera om ni ska vara ihop eller inte. Men tänk att det bara är ett + om han är snygg på utsidan också men det spelar ingen roll om han är snyggast i plugget eller skolans tönt. Folk får aceeptera vem du är ihop med och om dom inte gör det så skit i dom personerna för jag tror baara att dom är avensjuka på dig att du har en kille och inte dom. Så om dina kompisar inte kan aceeptera vem du är ihop med så är dom inga bra vänner och om killen är otrogen eller håller på med andra tjejer så är det bara och kasta bort han och försöka glömma han. För man är värd en kille som älskar än hur mycket som hälst   

Av karin gustafsson - 16 september 2014 14:06

ibland är vänskap väldigt svårt. Man vet liksom inte vilka som är äns riktiga kompisar och dom som är falska. På dom flesta skolorna tror jag att det finns gäng tilexempel pluggisarna, fjortizarna. Om man inte är tilläcklig snygg för att vara med i det coola gänget så får man inte vara med i det. Och då kanske man gör allt för att få vara med i det gänget och tillslut kanske man får vara med i det. Men då kanske det vissar sig att det inte är något gäng för dig. Men då kanske du inte kan gå ut i det gänget för du vågar inte säga vad du tycker om allt dom gör. Och om dom tvingar dig så är dom verkligen inte dina riktiga vänner. Dom riktiga vännerna bryr sig om dig och gillar dig så som du är och vill inte förendra dig på nåt sätt. Medans dom som är dom falska vännerna vill förendra dig och bestämma vad du ska på dig och vilka andra kompisar du ska få ha. Och dom som är falska vänner brukar faktis göra som du sviker dina riktiga vänner. jag hamnade i ett sånt gäng som gjorde som jag Svek väldigt många av mina kompisar. Till slut hade jag bara dom falksa vännerna och ingen av mina riktiga vänner. Det var så jobbigt att bygga upp ett förtroende för mina andra vänner. Dom trodde att jag skulle svika dom igen och att vara elak mot dom. Men sen när jag berättade hur det var så förstog dom och det var väldigt skönt att dom förstog hur dom andra hade sagt om dom och så. vänskap är svårt i min ålder tycker jag.     

Av karin gustafsson - 15 september 2014 18:00

fick ont i halsen i fredags kväll. och igår när jag vaknade mådde jag inte bra. Men jag var ändå pigg att jag kunde gå på liseberg. Men efter vi hade varit på liseberg så fick jag hög feber och hade ont i halsen och så. Så nu ligger jag i soffan och är sjuk. det är verkligen inte kul.

Av karin gustafsson - 14 september 2014 09:24

godmorgon vaknade med ont i halsen värre än igår kväll. Men nu sitter jag i bilen med familjen för vi ska på företags dag med pappas jobb på liseberg. så det ska bli kul. ska möta upp moa och joel vid liseberg också. Det var längesen man träffade dom. Men det kommer bli en bra dag. Uppdraderar er under dagen ska försöka och ta kort:)

Av karin gustafsson - 14 september 2014 08:10

alltså dena ponnyn är den bästa ponnyn i värden. jag skulle ha han i en månad tills vi åkte till spanien. Men så frågade ägaren min familj om inte jag ville ha han på foder. och jag tvekade lite i börjarn men sen så sa ja. och jag är verkligen glad över att jag sa jag. För mirre är verkligen mitt allt. jag kan berätta saker som han inte säger till nån. Han skulle aldrig kasta av nån med vilje eller nåt dumt. Han gör verkligen sitt bästa för sin ryttare. ibland blir han lite pigg men han skulle aldrig springa iväg med sin ryttare på. Älskar verkligen han över allt annat. Han är min bästavän<3<3<3

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards