kakkan1114

Alla inlägg under augusti 2014

Av karin gustafsson - 20 augusti 2014 18:40

igår var det första dagen i skolan! det var helt okej faktist och komma tillbaka och träffa alla kompisarna. Slutade 3 igår och det var helt olej eftersom vi kollade på en film sista lektionen. sen när jag slutade så kom min kompis och mötte mig vid min skola så då umgicks vi lite och sen vid 7 så åkte jag från önnered och kom hem vid halv 8 så det blev inte så sent.

9AN

Av karin gustafsson - 20 augusti 2014 17:55

hej bloggen!! 


har klarat av andra dagen i 9an och det är verkligen annolunda att gå i 9an än att gå i 7,8. Det blir mer prov och svårare i ämnena som har varit lätta innan. Men jag tycker att det är kul att gå i 9an saknar förstås mina kompisar som gick ut föra året och börjar gymnasiet. Tänk att jag börjar gymnaset nästa år det är lite svårt och fatta att det här är sista året i grundskolan och med skolplikt. För i gymnasiet så är det ingen skolplikt längre så man kan välja om man ska gå till skolan eller inte. Men självklart kommer jag gå i skolan ändå fast det inte är någon skolplikt. Men nu när jag går i 9an så har jag sätt en press på mig som jag inte har gjort i 8an,7an det är för jag går sista året och vill göra bra ifrån mig. Jag har lovat mig själv och försöka höja betygen i några ämnen i allefall kanske inte alla men jag ska ändå försöka. Skolan tar jag på allvar nu när jag går i 9an. Jag är störst i skolan och nu när inte MTG går där så är vi det. så det är skönt att det är sista året. I år går 10 elever ut från min skola och jag är bland annat en av dom och sen är det många utav mina killkompisar som slutar samtidigt som mig. Och jag har funderat lite på gymnasiet så jag tror att det blir v........a. Men det är flera i min klass som ska söka in ditt. Men jag säger inte än vilken skola det hetter än.

Av karin gustafsson - 19 augusti 2014 07:19

godmorgon denna tarminen börjar vi tidigare än vi gjorde förut. så nu får jag gå upp kl halv 7 och ta bussen kl 07:16 så jävlar segt alltså. slutar ju också sent.

Av karin gustafsson - 17 augusti 2014 11:45

godmorgon! idag ska jag in till stan vid halv 4 och ska möta upp en kompis och då ska vi gå på en festival på kvällen. På tisdag ska jag åka till skolan som inte är så roligt men men det är inget och göra åt. Man måste gå i skolan och jag har bara ett år kvar tills jag går ut så det är sofft.

Av karin gustafsson - 15 augusti 2014 18:47

nu sitter jag på bussen med en kompis på väg hem. Vi har varit inne i stan och kollat på artister och sånt. Det var super kul och roligt

Av karin gustafsson - 15 augusti 2014 10:03

nu har jag precis käkat frukost och ska dra på mig ridkläderna för att åka till min bebis. Mamma hänger med idag för att kolla när jag rider. Men ikväll ska jag dra in till gbg med en kompis så vi hörs

Av karin gustafsson - 15 augusti 2014 09:36

alltid när jag har en kille det spelar ingen roll om det är en pojkvänn/killkompis. Så är det flera kompisar som blir skit taskiga mot mig. jag fattar aldrig varför dom blir det mot mig. Ibland känns det som
att dom inte vill att jag ska vara lycklig. Det gör ont i magen när man ser sina egna kompisar vända sig i mot än bara man har en pojkvänn/killkompis. Jag får väl umgås med vem jag vill utan att det ska bli ett stort jävlar bråk mellan mig och mina kompisar. Jag acceperar era killkompisar/pojkvänner jag blir inte elak för att ni har det. så ni måste acceptera mina också. För jag väljer ju inte bort er för jag har killkompisar/pojkvänn. Jag vill kunna umgås med alla samtidigt men det går ju inte när ni inte aceepterar det. Jag vill inte välja sida vem jag ska umgås med. Ni får fatta att jag blir sårad när ni vänder er mot mig och kasstar skit mot mig och säger saker som inte är sanna. Tänk om jag skulle göra så som ni gör mot mig vad skulle ni tycka om det? Jag tror att ni kommer bli sårad precis som jag blir när ni kasstar skit runt mig. Det gör ju inte saken bättre att ni gör så mot mig. Så här känner jag mig när jag har killkompisar/pojkvänn.

Av karin gustafsson - 15 augusti 2014 09:20

VAD HÄNDE MED DIN KILLE SOM DU HADE?

SVAR: jag och han bestämde oss att vi skulle göra slut för jag ville sattsa på skolan och ridningen. och han ville sattsa på skolan och sen så kände vi båda att det blev ett kastastrof i skolan när vi gick ut att vi var ihop jag och han. Några blev skit elak mot mig och folk retade min pojkvän. så vi orkade inte med allt i skolan. jag och han kunde knappas sitta nära varandra vi kunde nästa inte prata med varandra utan att nån skulle lägga sig i. Men nu är jag och han kompisar:)

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards