kakkan1114

Alla inlägg under maj 2014

Av karin gustafsson - 16 maj 2014 10:00

andra ridlektonen jag red lisen så fattade hon liksom nu kommer hon som jag kan göra vad jag vill med och då kan jag testa henne mera en nån annan. Men redan när vi skulle åka till stallet då var jag nervös och jag hade sagt till mig själv att nu ska jag vissa vem jag igenkligen var på ryggen. Så på ridlektonen så satta jag krav på henne mer och mer och gjorde små halv halter flera gången och då fattade hon att det var jag som bestämmde och inte hon. Sen började vi smått och trava och jag gjorde fortfarande små halv halter som hon inte skulle vara så pigg och att hon skulle lyssna mer på mig och fokusera mer på mig som satt på ryggen. Men hon testade fortfarande mig vad jag gick för. Jag ville bara hitta knaparna på henne och att vi ska kunna lita på varandra och att hon skulle sluta testa mig. I galoppen så fattade hon först fel galopp så gjorde jag en övergång till skritt och sen fattade jag galopp på henne en gång till och då fattade hon att jag var ingen nybörjare som hon kunde testa och göra det hon ville. jag fick super mycket beröm av både av min mamma och ridläre. hon visste att jag och lisen skulle hitta varandra så småninom men det gällde och kämpa och rida och inte bara åka med på henne.  

Av karin gustafsson - 15 maj 2014 19:40

första gången jag satt på lisens rygg var för några månader sen. Hon är väldigt pigg och den dagen var hon extra pigg så jag var super nervös. Men det gick jag gav inte upp den lektonern. jag ville att hon skulle lyssna på mina hjälper och jag gjorde ett misstag var att jag hållde in henne för mycket och då blev hon mer och mer piggare och jag ville verkligen inte ha långa tygglar på henne för jag var rädd att hon skulle springa i väg och så. Men jag fick tips av min ridlärare och så. i galoppen sprang hon bara iväg ifrån mig och vi var alls inte vänner det lektonernen kan jag säga er. Hon stängde av öronen och hade ingen respekt för mig alls som satt på ryggen. jag började nästan gråta men jag kände att jag är en sån ryttare nu och jag måste klara av henne för annars skulle inte min ridlärare sätta upp mig på henne om jag inte skulle klara av henne. Den ridlektonen hade jag ingen självförtroende allt jag ville bara att lektonen skulle sluta. jag var så nervös och hon var super taggad den lektonen och jag visste inte om hon skulle stegra sig eller bocka eller kasta av mig. sen i traven så ville hon inte stanna när jag ville och bara fortsatte.



                                FORTSÄTTNINGEN AV MIN OCH VÄRDENS BÄSTA LISEN KOMMER SNART. NÄR NI LÄSER SÅ KAN NI FATTA ATT JAG OCH HON HAR GJORT ETT STORT FRAMSTEG

Av karin gustafsson - 15 maj 2014 07:55

Godmorgon nu sitter jag på bussen på väg till skolan. Ska byta på marklandsgata och ta spårvagnen men ska möta upp älsklingen där också. Men jag får vänta på han lite men det gör inget faktist. Men sen efter skolan åker jag till stallet och väntat på att nessan ska få föl.

Av karin gustafsson - 14 maj 2014 13:46

Nu ska vi snart gå ner till idrotten och det är ute gympa och det regnar. Så det ska bli super kul att springa i regnet och leta kontroller det är orgentering som står på schema. Sen blir det möta direkt efter skolan.

Av karin gustafsson - 13 maj 2014 15:48

För en kvart sen kom jag hem från skolan och nu sitter jag i min säng och kollar på tv. Om en halvtimme ska jag tillbaka till skolan för vi har en soaré som börjar kl 5 men efter det ska vi ut och äta middag med familjen och kanske med min älskling om han hinner.

Av karin gustafsson - 11 maj 2014 17:18

Min dag har gått i ett verkligen. Först så sjö satte vi våran båt och jag och min moster,min mamma rådde till våran båt plats. Sen gick vi hem och nu är jag hemma och tar det lungt faktist. Men jag sjunger lite och så. Men på tisdag smäller det länktar verkligen. Men hoppas eran dag har varit bra. Det har allafall min dag varit.

Av karin gustafsson - 10 maj 2014 17:18

har ni nånsin varit kär i en person som aldrig märker än? man vill bara gå fram till personen och säga hallo ser du mig inte. Man vill ju att den personen som man är kär i se än. Men ibland kanske den äns inte märker än det är super jobbigrt när inte killen/tjejern man är kär i inte har märkt än.  jag kan lova er att jag har varit kär i en person som aldrig märkte mig. sen tyckte jag att det inte var så roligt när han inte såg mig och bara mina kompisar. Man vill bara gå fram och säga hallo jag finns ockå här på jorden.  gå fram till killen du gillar och säga hej eller så kan du göra något som han märker dig. Ibland märker inte folk än om man inte pratar så mycket ta mordet att prata med han/hon som du är kär i. Eller om du har den personen på facebook eller hans nummer så kan du alltid skicka ett meddelande till den personen och skriva hur du känner för han/hon. om du tar steget att börja skriva med den så kommer han garanterat att svara och märka att du finns och han/hon kanske inte känner samma som dig men då kan ni altid bli vänner och umgås på fritiden och så.  Den personen kasnke gillar dig också men den kanske tror att du inte gillar han och det kanske är därför han/hon inte märker dig för den är blyg eller så. om den personen som du är kär i har ett förhållande redan förstör inte det då för det är inte snällt och förstöra nåns förhållande. Om man gör det så kommer den personen bara bli sur och arg på dig och tycka att du inte är snäll mot han/hon så försök och aldrig paja nån annans förhållande. du kan vara vän med han annars om den har ett förhållande redan. Men du får aceptera att han är ihop med henne.  

Av karin gustafsson - 10 maj 2014 17:06

Nu har vi lite folk hemma som vi ska grilla med efter som mamma har fyllt år. Men i morgon kanske jag ska träffa älsklingen och vara med han men vi får se om det blir så. Men hoppas att ni har haft en toppen dag. Solen har skinnit i Göteborg idag så det är skönt.

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards