kakkan1114

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av karin gustafsson - 7 mars 2014 18:13

jag blir så sur och arg och ledsen när man ser på kommentarer  på bloggar och på Facebook elak kommenatarer. vi människor vet igenkligen hur man är på nätet och i verkligenheten varför är vi inte det då. Är det för vi är avensjuka för nån har lyckas med den man vill göra och så eller.  Som nellie berntsson hon har blivit utsatt för näthat från ponnymammor och barn. om man inte har nått vettigt och säga så ska man inte säga det alls. Man kan faktis göra folk ledsna och så. Ibland går näthat så långt att den som blir utsatt dör och jag skämatar verkligen inte. Vi på jorden borde skämmas hur vi behandlar folk det är inte okej att kränka eller mobba nån över huvet taget. Du kan göra en skillnad att gå fram till en i din klass som  blir kränk och mobbad och fråga om den vill vara med skit i vad alla andra säger. Säg i mot och stå upp för den personen för bara om du går fram och säger hej eller om den vill vara med. det gör verkligen skillanda då. Alla vi på jorden ska vara en förebild för nån och jag tycker verkligen inte att vi är förbild om man skriver elak och mobbar folk. Alla får vara precis hur man vill man får klä sig hur man vill man får bli kär i vem man vill utan att det är personer som säger att man är tönt och så bara för man kasnke stiker ut lite på stan eller så och har udda klädstil. Jag tycker attt vi borde tänka mer på hur man behandelar folk på nätet och i verkligheten. Du vet inte vad den personen som du säger elaka saker till kämpar för nån kanske har dött i familjen,släkte,kompis  eller så har den så jobbigt i skolan eller hemma. Den kanske blir mobbad i skolan och ingen brur sig om den. Det hjälper ju inte att det är en till som är elak och kränker än då. Man behöver en vän och prata med en som kan trösta än när det är jobbigt. SÅ VI TÄNKER HUR MAN BEHANDLAR FOLK PÅ NÄTET OCH I VERKLIGHETEN

Av karin gustafsson - 7 mars 2014 16:56

Idag är det fredag och skolan ät avklarat + läxförhöret på morgornen. Efter skolan åkte jag till Frölunda torg som inte var planerat men mötte mamma och jag köpte ett par skor med glitter på och dom är svarta dom är verkligen min stil så snygga. Men i morgon åker jag till Värmland med mamma kommer upp inlägg i morgon och allt.

Av karin gustafsson - 7 mars 2014 07:59

I tisdags red jag ju Lisen jag har aldrig börjat gråta när jag har hoppat med henne men i tisdags gjorde jag det. För allt var jobbigt då. Hästen sprang i vägen och mycket i huvedet när jag red.jag kunde verkligen inte fokosera på ridningen och det var så himla jobbigt för mig. Jag vill alltid göra mitt bästa på ridningen och om det inte går som jag vill så blir jag sur och ledsen och det hända i tisdags. Det blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. Ibland när det är jobbigt vill man bara ge upp men jag har ändå ett sånt stark intressen för ridningen. Så jag kämpar igenom det jobbiga nu. Och tar nya tag på tisdag.

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards