kakkan1114

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av karin gustafsson - 23 februari 2014 10:40

nu när jag går i 8an så är det här året väldigt viktigt för mig för sen börjar jag i 9an och då får jag mina slutbetyg som man brukar få när man slutar grun skolan. Jag ska försöka att vara med på lektionerna så mycket som jag kan och ställa frågor om jag inte kan och om jag undrar något. och sen ska jag verkligen fokosera på lektionerna och inte kolla ut genom fönstret jag vet att det kanske händer mera roliga saker där ute men på lektionerna  får jag kunskaper som jag ska ta med mig hela livet. jag ska försöka göra dom röda siderna på matten och delat med och allt. Men jag kan ju säga så här att i 8an är det viktigaste året för många för sen börjar man i 9an och man gör liksom allt för att få bra betyg i allt. Man vill ju göra sitt bästa i alla ämen nu när man är 14 -15 år och går i 8an och vill komma in på en bra gymnasium sen liksom.  Men en sak som jag måste ändra på är att inte säga att jag inte kommer klara det för då har jag den inställningen och så. Jag klagar väldigt mycket på bilden att jag inte kommer klara det vi gör men min lärare säger att jag måste säga att jag måste ändra min inställning för då blir jag posetiv och så. Jag som person klarar inte och sitta länge med mina läxsor och det är inte bra verkligen. När vi hade historia och vi fick den på måndag och sen på Tisdag kunde jag allt som jag skulle lära mig och mina lärare blev så imponerade på mig att jag lärde mig det så snabbt för jag har aldrig lärt mig en läxa på så kort tid. men dom tyckte att det var äckligt läskigt att jag kunde det så fort för jag tar alltid tid på mig och så men jag har fått så bra resutalt på mina läxförhör på sistonde det kanske beror på att jag kan konsetrera mig mer på lektionerna och så. Men jag måste ändå öva på det.  mina tankar om skolan är väldigt nyttigt för jag har en plus och minus lista plus listan behöver jag inte öva så mycket på men på minus listan måste jag tänka på dom sakerna på lektionerna. jag har blvit väldigt duktig i skolan tycker jag sjävl och jag tror att mina lärare också tycker att det har blivit en skilnad på mellan 7an och 8an för i 7an så var jag inte så fokoserad på läxsor och så och i 8an har det blivit en stor skillnad tycker jag själv för jag lär mig snabbare då. Men jag måste våga prata mer engelska på lektionerna tycker min enelska lärare och jag.     

Av karin gustafsson - 23 februari 2014 10:36

godmorgon idag ska jag träffa en kompis till mig som kommer till mig vid 11. sen ska vi ta bussen till stallet för där är nämligen tävlingar så då ska vi kolla på det och sen vet vi inte vad vi ska göra. Det blir några timmar vi är där tror jag i allefall. Men ikväll blir det att kolla på ponnyakuten och så med pappa och mamma. Men urkäkta att jag inte har hunnit skrivit ett inlägg om skolan och så. Men det har varit mycket att göra nu under denna veckan.    

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards