kakkan1114

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av karin gustafsson - 27 januari 2014 18:48

alltså det är flera som frågar mig varför det inte finns så många killar på ridskolorna. jag tror att dom flesta killar är rädda att dom sa bli mobbad och så bara för man gillar hästar och det kan man ju förstå att dom är rädda för det. Men killar ta mod att börja rida om ni gillar hästar skit i alla som är elaka mot er bara för ni rider. Det är inget fel att ni rider. Det är ju samma sak om tjejer börjar spela is hocky varför blir det ingen stor grej av det. Men när killar ska rida börjar folk kalla dom bögar bara för dom rider det är ingen tjej sak. Jag ska tala om för er när man ser SM så är det faktist mer killar en tjejer som tävlar och så. Men tänk på RGB han tåg modet att börja rida och bara skita i alla som prata skitsnack om ridningen. om man kollar på dom flesta som rider dom högre klasserna så är det killar som tävlar och vinner. jag tycker att det är synd att ni inte tar mod att börja rida skit i alla som säger dumma saker. Dom ska ju inte bestäma vad du ska hålla på med på fritiden. ge dom bara lite tid och vissa att ridning kan vara roligt och kul sen kanske dom börjar rida bretta för dom när dom sa att det var en tjejsak. ridning kan alla hålla på med det spelar ingen roll om det är en tjej eller kille som håller på med ridning. KILLAR OM NI LÄSER DET HÄR SÅ TYCKER JAG ATT NI SKA BÖRJA RIDA OM NI GILLAR HÄSTAR. RIDSKOLORNA BEHÖVER MER KILLAR SOM RIDER. och ni kanske en dag blir som RGB och Alexsander zetterman. kolla på två killars bloggar som rider https://www.nicholaihollesen.se och https:// www.emilsvedensen.se dom både ni kolla så får ni se hur det är att vara en kille i hästvärden. hoppas att ni börjar rida när ni läser det här

Av karin gustafsson - 27 januari 2014 07:58

Godmorgon nu sitter jag i taxin på väg till skolan som vanligt. Idag tar vi tag i skolan och så. Jag har liksom fattat att skolan är viktigt för min framtid liksom. Men igår hade jag sjukt kul dag med min kompis så det var kul. Men jag slutar kl 20 över 3 idag det är en seg dag i skolan. Med tråkiga lektioner men jag får klara igenom hela skoldagen. Men hoppas att ni får en bra måndag.

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards