kakkan1114

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av karin gustafsson - 9 januari 2014 19:03

jag är alltid super taggad att åka till stallet och lära mig nya saker och hur jag ska förbettra mig som ryttare. i tisdags var jag i stallet och så red jag en ponny som heter yatzy och jag och han har inte klickat så bra med varandra. Men jag tänkte jag gör det ett försök och så red jag han. jag vill ju hela tiden att det ska gå bra för mig i ridningen annars blir jag ledsen och så. det hände precis så i tisdags när jag red yatzy jag blev så sur på mig för jag kunde göra bettre ifrån mig men jag gjorde inte det och då blev jag ledsen på mig. och jag tyckte bara att det var ett kastastroff på ridningen men efter som jag sattsar hårt i ridningen så ger jag aldrig upp. Men jag måste lära mig att allt går inte bra men oftas går det bra men inte varje gång man rider. Men sista lektonen innan vilan (jullovet) så hoppade jag med lisen efter som jag gillar fart och hon gillade och hoppa så blev det en sjukt bra avslutning på ridningen och den kännslan som jag hade när jag hoppade på henne så vill jag alltid ha när jag rider.jag är alltid glad när jag rider men sen kan jag bryta ihop när det inte går så som jag hade tänkt mig och att jag kunde ge mer ifrån mig än jag gjorde.    jag och lisen sista lektonen innan jullovet. det kännslan vill jag ha när jag rider andra hästar med

Av karin gustafsson - 9 januari 2014 18:50

alltså jag blir så trött på folk som tror att dom bara kan sitta upp på en häst och sen säga att man kan rida då. Så här är det man kan inte bara sitta upp på en häst och säga att man kan rida man måste öva på att rida man kan inte rida bara man har skrittat några gånger. för mig tog det 2 månader för att jag kunde galoppera och trava bra. Men even elit ryttare tränar när inte dom tävlar even dom behöver blir bra på saker. Det behöver alla göra efter som det skaddar inte att man tränar flera gånger efter som man vill ju blir bettre och bettre på hästryggen. så man måste nästan träna man kan ju inte komma högre när man inte tränar. Jag tog upp det här efter som min lärare sa att man kan rida på ett halv år bara man sitter upp på hästen och börjar skritta. Man behöver träna om man vill bli bra. Som RGb och malin dom tränar alla dagar när dom inte tävlar på sina hästar och dom övar ju på saker som dom behöver bli bettre och om inte dom skulle ha tränat så hårt varje dag på sina hästar så kanske dom inte skulle vara så här bra som dom är idag. 

Av karin gustafsson - 9 januari 2014 15:19

Hejsan skolan var helt okej idag. Har precis slutat så nu ska jag till stallet Direkt. Men det regnar nu. Men vi hörs sen

Av karin gustafsson - 9 januari 2014 08:01

Hej idag är det torsdag har 2 roliga lektoner idag. Sen blir det att åka till stallet och vara där i några timmar. Just nu sitter jag i taxin och lyssnar på musik och så. Men vi hörs väl sen skriver mer sen efter som jag är på väg till skolan.

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards