kakkan1114

Alla inlägg under december 2013

Av karin gustafsson - 17 december 2013 17:03

Hej idag är det tisdag. Vi hade musik och vi övade lite inför fredag efter som vi ska sjunga på avslutningen gick faktist riktigt bra idag på repet men på fredag så drar vi låten innan vi ska uppträda. Men ikväll blir det avslutning på ridningen ska rida Lisen så det ska bli super kul. Men nu är jag och mamma på väg hem från torget har handlat lite julklappar.

Av karin gustafsson - 16 december 2013 17:45

Så här kommer mitt jullov se ut nu om det inte kommer något annat i vägen.
Jag kommer åka till landet några dagar efter nyår tror jag men inte helt säker sen blir det att vara hemma och umgås med värdens bästa kompisar och sen åka och fira julafton i Alingsås med mina kusiner. Igenkligen så ska vi fira nyår där också men dom brukar alltid ha en stor fest så vi kommer vara hemma på nyår. Men så här ser mitt jullov ut men jag kanske ska upp till stallet och rida mirocko nån gång över lovet.

Av karin gustafsson - 16 december 2013 17:24

Hej i helgen så börjar jag rida på en ny häst som heter miroco och är en dressyr häst. Jag blev förälskad i denna ponnyn så i lördags satt jag på hans rygg för första gången i mitt liv. Vi red till ponny padoken och där skrittade jag ett varv och sen började jag trav på 10 meters volten i mitten. Och det gjorde jag i båda varven och sen travade jag på fyrkant spåret och sen galopperade jag i båda varven skulle hålla igång han i galoppen. Han var super duktig vi gjorde mycket över gångar efter som det var första gången jag red han. Men här kommer några bilder. Tyvärr blev dom suddiga efter som det regnade.

Av karin gustafsson - 16 december 2013 08:05

Hej nu sitter jag i taxin på väg till skolan. Idag ska vi åka till Volvo med skolan och det kommer bli skoj antar jag. Men jag har tänk på vad jag vill göra med bloggen efter som jag har tagit blogg paus och så men det kommer ut i ett eget inlägg. Men som sagt igår var jag i stallet och kollade på luciashow så det var kul. Men har inga läxor denna veckan. Det är bara en vecka kvar och sen är det jullov och jag längtar som sattan. Jag vill ha lov nu. Men jag får vänta en vecka till.

Av karin gustafsson - 15 december 2013 15:33

Ja började rida Kenta där när jag var där. Och jag och han började hitta varandra och vi galopperade väldigt mycket. När det började närma sig sommarlovet och då började jag letade efter en häst som jag kunde ha 2 veckor i sommar. När jag var där Kenta bor så frågade dom mig varför inte jag hyr Kenta på sommaren och det gjorde jag. Vi hade så roligt den sommaren.

Av karin gustafsson - 12 december 2013 08:00

Hej det har hänt så mycket under denna veckan. Som jag måste ta tag i och jag orkar värkligen inte blogga samtidigt som jag måste fixa det. Har inte sovit så bra under hela veckan. Så jag hoppas att jag kan börja blogga på måndag igen men vi får se.

Av karin gustafsson - 9 december 2013 08:03

Det började med att jag och min kompis åkte ditt och rida. Först red jag en häst som heter Gunnar där och efter några veckor så köpte dom en häst som var en C-Ponny och den heter Kenta. Men tyvärr var han skadad när jag var där. Men sen åkte jag ditt några månader senare och då var han frisk och hade precis börjar gått med på lektonerna. Men jag och min kompis skrittade ut med Kenta och Bella och Kenta skulle ju förstås testa mig lite så han började hoppa till sjukt mycket. Men jag ramlade inte av.


Här var första delen av min och kentas resa

Av karin gustafsson - 8 december 2013 16:58

hej jag kommer skriva värdens bästa inlägg om min och kentas resa och det kommer bli jobbigt och ledsamt att skriva det. men i allefall det kommer snart i denna veckan. men håll utsikt på bloggen

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards