kakkan1114

Alla inlägg under september 2013

Av karin gustafsson - 25 september 2013 15:38

HEJ NU KÖR VI EN FRÅGESTUND  DÄR NI SKA SKRIVA FRÅGOR TILL MIG OCH MIN KILLE SÅ SVARAR VI PÅ DOM. I ETT INLÄGG ELLER I ELLER I EN VIDEO.

Av karin gustafsson - 25 september 2013 09:53

hej sitter och ha matte nu men har puse. men iallefall idag i skolan ska jag umgås med den jag älskar mässt på rastena. vill att han ska vara hos mig hela tiden men nu måste jag göra matta men efter skolan ska jag åka iväg och kolla på fotboll med moa vi hörs sen bloggen

Av karin gustafsson - 24 september 2013 17:53

om det är nån som trampar ner mig igen med elaka saker så kämpar jag mig upp igen. för ingen får trampa ner mig på jorden igen. för jag är en person som jag vill vara och ingen kan ändra mig för jag gillar den personen som jag är. Det är ingen mer som kan klaga på mig hur jag ser ut och hur jag klär mig det är ett frit land och alla får vara så dom vill vara det finns inget rätt eller fel inom hur man ska se ut och hur man ska klä sig. Idag känner jag mig stark och tillåter ingen trampa ner mig och vara elka mot mig. jag är en person som inte bryr sig vad andra säger om mig dom får säga vad som hälst bara dom håller det i sitt huvud och inte säga det till mig för inuti kanske man blir ledsen men kasnke inte vissar det för andra. folk som gillar och trycka nere nån med elaka ord vill jag att dom ska tänka igenom det tänk om du skulle vara den personen vad skulle du tycka då och skulle du bli ledsen och inte villja gå till skolan. hjälp dom som har det så här varje dag det kan inte vara kul för dom och gå till skolan när dom vet att det kommer stå ett gäng som väntar på en och ska vara dumma när dom ser än. är det inte bettre att kunna gå till skolan och tänka vad kul det ska bli med skola då får jag umgås med kompisar. Det är offta när det blir grupptryck när man känner sig tvingad bara för dom andra är dumma mot en och man vågar inte säga ifrån att det är inte okej att vara dumma mot en istället för att inte säga till så är man själv dum mot den personen man kommer ångra sig och den personen kommer inte vilja vara din vän mer om du håller på och trycker ner henne/han hela tiden. jag har varit med om det här och det är värkligen inte roligt att vara utsatt för det för man måste våga säga ifrån fast dina kompis är dumma mot den.

Av karin gustafsson - 24 september 2013 17:46

hej idag är jag super glaad. för det första ska jag rida och det andra hände det en jätte rolig sak efter skolan när jag stog och väntade på min taxsi. den saker kommer kanske upp på bloggen. Den personen betyder super mycket för mig och hoppas att han stannar i mitt liv länge för det vill jag att han gör. Han betyder mycket för mig och jag har alltid roligt med han. ingen kan såra mig i dag för då kämpar jag mig upp igen för den här dagen kommer jag aldrig och glömma för den är den bästa dagen i mitt liv och det lovar jag er. Det kommer upp bilder när min mobil kommer tillbaka och då kommer det roliga bilder. men i allefall sitter med ett stort leende i soffan medans jag skriver det här.

Av karin gustafsson - 23 september 2013 19:12

alltid när jag rider så tänker jag att jag ska vara mjuk i handen och inte dra så mycket. och vara tydlig på mina hjälper. om jag ska göra tempoväxslingar så brukar jag ha korta tygglar när det är kort galopp och trav sen när jag ska länga galoppen eller traven så länger jag på tygglarna och om man rider en pigg häst så kan man länga lite på tygglarna och sitta tungt i rumpan.  jag är alltid fokoserad på min häst och kollar inte så mycket på var dom andra gör. det dom gör angår inte mig jag ska bara fokosera vad jag gör. och när jag rider arbetstrav så tänker jag alltid att sitta tungt i saden och ha rak rygg och sen när jag travar så har jag rak rygg och kollar mina sitt ben ibland. och om man rider en stark häst så ska man släppa och ta i tygglarna och då blir hästen avslappnad och det är bra och försökt och få hästen att gå i form när du gör hörn passeringen och det är väldigt bra tycker jag själv med hästar som är lite svåra så brukar jag öva mycket på lydnad och att den ska lyssna mycket på mig och fokosera på mig och inget annat. 

Av karin gustafsson - 22 september 2013 16:09

1. kan du lägga ut mer bilder.ja det kan jag självklart göra men min mobil är på lagning nu men när jag få tillbaka den så ska jag lägga upp mer bilder på bloggen.

 

2. kan du skriva om vänskap:ja det kan jag hade tänkt att göra det.

 

 

3. älskar din blogg.tack för du gillar min blogg

 

4. gillar du felix sandman i the fooo.har aldrig träffat han men han är väl snygg

 

5. vad gör du på dagarna: går i skolan och vara med kompisar och bloggar

 

6. hur högt har du hoppat:jag har hoppat 75 med kenta och dom andra ponnysarna har jag hoppat 40 med

 

7. fest elller ta det lungt hemma:båda för att båda är lika roliga

 

8: kompisar/pojkvän: båda  dom är roliga och vara med 

 

9:dator/mobil: dator och mobil för man kan göra olika saker med båda

 

10:stor häst/ ponnys:ponnys för jag rider bara ponnys

 

11.familjen / kompisar:familjen är viktig och kompisar kan man umgås med så jag ta båda 

Av karin gustafsson - 22 september 2013 15:55

hej min dag var rolig åkte till ett ställe som vi promenerade och sen käkade vi där. och nu sitter jag och kollar på bloggar och lyssnar på musik. Men ikväll ska jag ta det lungt och i mån börjar en ny veckan. Och då ska jag gå på en grej som jag kommer gå på 3 gånger till tror jag men vi får se. men så här såg min dag ut

Av karin gustafsson - 21 september 2013 21:47

1. är det något mellan dig och c:nej det är inget mellan mig och C vi är bara så bra vänner så det är inget mellan oss han är som en bror för mig.

 

2. hur ska en vän vara . den ska vara nån man kan lita på och ha det roligt med

 

3. gillar du nån:nej det gör jag inte

 

4. gillar du the fooo:ja det gör jag killarna i the fooo är super snälla tror jag. men har inte träffat dom själv

 

5. gillar du A:alltså jag gillar han som kompis och han är som en bror för mig och om det skulle vara nåt mellan oss så skulle det kännas konstigt.

 

6. när A hälsade på er på skolan när du gick i 8 hur var det och se han igen:det var läskigt efter som jag inte hade sätt han efter sommarlovet och jag blev chockad men det var kul och se han igen. saknar värkligen den goa killen som fick en att skratta.

 

 

7. vad gillar du för djur:jag gillar hästar och hundar 

 

8. gillar du M:

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards