kakkan1114

Alla inlägg den 14 september 2013

Av karin gustafsson - 14 september 2013 21:48

drömmar är något som alla har. folk drömmer om att bli kända och annat som man vill bli. strunt i folk som säger att du kommer misslyckas ta inte i mot det. du vet vad du vill och att du kommer klara det.Det är du som ska klara det och nån gång blir drömen av. mina drömmar har inte gått i uppfyllese och jag kämpar att dom ska göra det för man vill ju gärna att man ska göra det. Men ibland går det fort och i bland går det lite långsammare och man kommer säker få det nång gång. folk drömmer om att få en pojkvän men man ska aldrig tänka att nej jag kommer aldrig få nån. Du kommer hitta den rätta snart jag är helt säkert på det. men bara för det är många som har en pojkvän och att nån har inte det man ska aldrg tror att man är ful bara för man inte får en pojkvän. Men alltså i 14 ålder så kanske folk börjar få pojkvänner och festar men det är inte bara du som inte har en pojkvän och festar det är många i värden som äns inte få välja vem dom blir ihop med och vissa får äns inte dejta killar för hennes mamma och pappa tycker att man är för ung.

Av karin gustafsson - 14 september 2013 21:25

Vad är det som får alla människor att tro att dom har någon rätt till att kränka folk på nätet? Du har rätt till att lägga ut och göra vad du vill såvidare du inte klankar ner på någon. När du lämnar en komentar som t.e.x "gör oss än tjänst och häng dig själv" Så har du begott ett brott och den du tryckt ner har all rätt i värden att anmäla dig!
Visst du får störa dig på personen om personen har en lite uringad tröja. Men vad är det med det?
Folk växer upp och mognar.
Ni kan inte säga "slampa" osv för att människors kropp förändras.
Skulle ni se än ung flicka lägga upp en bild i bara underkläder på t.e.x instagram så är det bästa du kan göra att säga till att man får tänka på man lägger upp för alla människor kan se det och äldre män lockas. Men aldrig någonsin komentera något dumt för du blir bara än sämre människa själv! Personen väljer själv om den vill lägga upp än utmanande bild. Okej?
Bara ignorera varje gång du ser någon lägga upp något som irriterar dig. För vet du vad? Det kallas svartsjuk. Folk som lägger upp bilder på sig själva har mycket bättre självförtroende än er som komenterar "ful" för om det inte stoppar än att fortsätta posta bilder så är man en riktig soldier. Men vet ni va till slut kommer den dag där man inte orkar mer och ger upp. Är du än och dom som tryckt ner någon som tar livet av sig har du begått ett mord. Och hur låter det? Säg det i ditt huvud och tänk efter. Du vill väll inte hamna på första sidan på en tidning där rubriken är "mördare" ? Varje gång du lämnar den komentaren även i verkligheten också så får du någon att inte våga mera. Du vågar inte prata, Du vågar inte klä dig i det du vill ha och du vågar inte vistas omkring andra människor. Men det är en sak om du tycker det är kul att vara elak mot andra, För då borde man söka hjälp på riktigt för då är man inte riktigt frisk. Utan ta ett djupt andetag och tänk efter. Är det verkligen värt det? Ska jag förstöra för en oskyldig människa? Vi ALLA har gjort något som rör mobbning någon gång. För ingen är felfri.
Blir du bättre eller starkare själv?
För er som bara kollar på mobbning stå inte bara där! Gö någonting ni ser ju att människan behöver hjälp så ryck in. Du kan tappa alla dina vänner i värden men för någon som inte ens har en så ska du göra det, Man förtjänar att iallafall ÄN äkta vän som stog upp för dig när ingen annan gjorde det. Och vi alla vet att DU inte vill ha vänner som inte har någon respekt för andra.
Om du är en ensam människa mot fem stycken så är det inte lätt. Men är ni två så räcker det att skydda varandra.
Tänk på detta innan ni vräker ur er massa hat<3

Av karin gustafsson - 14 september 2013 20:03

Hej nu sitter jag med en killkompis och kollar på film och äter chips. Det är jätte mysigt. Men nu ska jag kolla på den

Av karin gustafsson - 14 september 2013 18:15

folk får tycka vad dom vill om andra men man kan tänka det i stället för att säga det till den personen. folk blir ledsna fast det är på skämt så ska man tänka sig för innan man säger nåt som andra blir ledsna. när man är sur eller ledsen så tycker inte att man ska sätta sig framför dator och skriva dumma kommentarer på nåns blogg eller nåt för den personen har väl inte gjort något dig. Då blir den ju utsatt bara för du är sur eller ledsen det gäller alla att man inte ska skriva dumma saker på nätet. Om man inte vågar säga det öga mot öga så ska man inte äns tänka säga de på nätet för det är bara fel. har kollat på nellie berntssons blogg och hon får ofta hat kommentarer att hon är fjortis eller sånt det är hennes liv och hon bestämmer hur hon klär sig och vem hon umgås det gör alla det är ett frit land det här. alla är olika och alla ser ut olika. Man ska aldrig mobba nån tänk om du skulle var hon som du mobbar hur skulle du känna dig då och bli mobbad. Det är inte bara nellie berntsson som får hat komentarer på sin blogg det är flera. jag fattar aldrig hur man orkar med sig att vara dum mot andra. hjälp andra istället om dom har det jobbigt i stället för att var elaka. Du ska äns inte tänka tanken att vara elak mot folk och aldrg dömma nån du inte känner tänk hon kanske har det jätte jobbigt och du  vet inte om hon kämpar för något. Om nån skriver en dum kommentar här på min blogg så kommer jag vissa mina förädrar det. kan alla inte bara vara snälla och sluta vara taskiga mot folk på nätet och i värkligheten det här gillar jag värkligen inte. JAG HATAR ATT SE FOLK LEDSNA BARA FÖR NÅN HAR GJORT NÅGOT NÅT. innes inne är dom som gör något dom har det jobbigt hemma eller grupptryck men våga säga NEJ för då blir det änklare än att säga ja till allt.

Av karin gustafsson - 14 september 2013 17:28

hej min dag har sätt ut så här kl 9 veckte min mamma mig .och sen skulle vi lämna min kompis på handbollen och sen möte vi mammas och pappas kompisar så gick vi en promenad som tog 2 timmar och det var brant som sattan. Men jag klarade det sen skaddade jag mig på hälen. Men när jag kom hem så satte jag mig vid Tv och kollade sen kl halv 5 så satte jag i gång datorn och satte på musik i mitt rum i en högtalarare så typ vid 20 i 5 satte jag satt jag här och skrev på bloggen så nu har jag sittit här i 1 timma och det är väldigt kul faktist. men jag börjar bli trött men snart kommer lite inlägg om lite saker som folk gör på nätet och lite andra saker. Men ikväll ska vi ha gäster så då blir det mobilbloggning eller så sätter jag mig här uppe och bloggar lite snabbt. men så här såg min dag ut idag

Av karin gustafsson - 14 september 2013 17:17

1 hur ska en kille vara:han ska var snäll omtäksamm rolig och snäll


2 favorit ämne i skolan:musik och so man lär sig i dom ämnena mycket som är roligt


3 rider du på D-ponnys:i bland gör jag det men kanske ska rida en D-ponny hos min morfar nu


4. vad är viktigast i livet: det är familjen


5. hatar du folk som pratar skit bakom ryggen på dig: ja det gör jag väldigt mycket det är inte så kul att höra folk som gör det om än.


6. vilka låtar lyssnar du på.jag lyssnar på the fooo och sen är det blandat.


7. skriver du fortfarande låtar.ibland gör jag det men jag har tappat den intresset lite faktist om jag ska vara ärlig.


8.hur många låtar har du gjort. jag kanske har gjort 11 låtar .


9. hur många timmar läger du ner på bloggen. max timmar är det 6 timmar om dagen men nu har jag lagt ner 1 timma idag


10. hur många år har du bloggat.jag har bloggat i 3 år nu och det är väldigt roligt att dela med mig om mina osikter om saker och ting och mitt liv. älskar att skriva på bloggen.

Av karin gustafsson - 14 september 2013 16:52

varför jag började rida var för alla i min släkt rider och har kommit långt inom ridningen. så det har liksom blivit att jag testade rida och jag tyckte att det var roligt och sen dess har jag ridit. jag håller inte på med nån mer sport efter som jag ville sattsa på hästarna och det tar sin tid och sen göra läxsorna så då blir kl så mycket innan jag har gjort det. just nu är min dröm att tävla i falsebo och tävla i SM. Det är inte pricis att man het plötsligt kommer dit det krävs mycket tränig och vara en bra ryttare. Men jag tränar på och tar till mig det som tränaren säger att jag ska öva på efter som dom står på marken och dom ser saker som inte jag ser lika bra när jag sitter på hästryggen. När jag var mindre hade jag jätte mycket krav att jag skulle vara bäst och gjorde allt perfeckt det är fortfarande så. men man måste lära sig att alla kommer bli än bra ryttare bara man tränar och det är inte bara att rida det är mer än så tycker jag. Jag har hållit på med hästar sen jag var liten första gången jag satt på en häst var jag 1 år och det var en lite söt ponny som heter bomeran och sen började jag rida mer och mer. Jag är alltid taggad på att träna och lära mig nya saker och lära mig. alltid när jag ska hoppa tänker jag att jag kommer klara det jag tvekar aldrig när jag ska hoppa. jag hoppar gärna lite högre för då får man den kännslan att man flyger över hinndret och det kännslan gillar jag värkligen. vissa av mina kompisar tror att man bara kan sitta på hästen och tro att det är den som sköter resten men det är inte så det är hästen och människan som gör saker.  i dressyren dömer dom ju hur man sammarbetar med hästen och hur hästen lyssnar på än. Men jag har testat på dressyr och det passade inte mig för jag gillar när det går fort och hälst lite fart och i hoppningen är det så och det är därför jag älskar och hoppa. Men jag rider lite dressyr också för att hästen ska lyssna mer och man litar på varandra för när man spänner sig så känner hästen det. Om man rider en pigg häst så ska man vara lung själv och inte börja spänna sig och vara rädd så då märker hästen det så utnyttar hästen det och den tänker att den kan jag bestaämma över och göra som jag vill. det är därför det är så viktigt att man inte spänner sig och att var lungn.jag brukar rida min morfars hästar och dom är störe än dom hästarna jag brukar rida och då brukar jag alltid spänna mig men det hjälper inte så mycket. Men jag kan lova er att jag aldrig kommer sluta rida för jag tycker att det är så himla roligt och kul att lita på hästen och man är ungäfär som ett lag och man binder ett band mellan ryttaren och häste. Alltid på ridskolan så när vi byter hästar så blir jag lät spännd och rädd för jag har aldrig ridit den hästen innan och jag håller på att inte spänna mig och inte bli rädd så fort jag får en ny häst.



Av karin gustafsson - 14 september 2013 16:08

1.vilken artist/band gillar du: svar jag gillar the fooo

2.har varit kär i en kändis nån gång:svar ja det har jag väl.

3. Hur många killar har du haft: svar jag har väl haft 3 styckna tror jag.

4. Umgås du med sånna i din ålder: svar alltså det är olika jag kommet mer överens med sånna som är äldre än i min ålder. Så jag umgås med båda.

5.är din iPhone vit eller svart:svar den är vit.

6.har du gillar justin biber:svar ja när jag gick i 5an så gjorde jag det.

7. Har du träffar nicholai hollesen: svar ja det har jag på tävlingar och sånt en gång pratade jag med hans pappa. Dom är super snälla.

8. Är du kär i nån: svar alltså jag tycket en är söt men inte så att jag är kär i den personen.

9. Gillar du Felix sandman i the fooo:svar alltså jag vet inte efter som jag aldrig har träffat han och jag drömmer aldrig folk som jag inte ha träffat. Men han är ju söt;)

10. Vad tycker du om killarna i the fooo: svar dom sjunger och dansar super bra och dom har ju talang dom killarna . Men dom är ju söta alla killarna i the fooo:)

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Skapa flashcards